12 Mayıs 2008 Pazartesi

KAHVECİLER VE TATLICILAR




Eskiden insanlar pastanelerde pasta yiyip kahve içmeyi tercih ederken artık günümüzde pastaneler yerine kahvecileri seçer olduk. Ve tatlıcılar, onlarda farklı stratejiler uygulayarak konseptlerini değiştirmeye başladılar. Çünkü Pazar payını arttırmanın ve büyümenin tek yolu bu. Modern kahvehaneler; Starbucks ve Gloria Jean’s , kahve pazarının bu denli büyümesine ön ayak olmuşlardır. Şu an bu Pazarın büyüklüğü yaklaşık 250 milyon YTL ve hızla da büyümeye devam etmektedir. Starbucks bugün Türkiye’de 82 adet mağazaya ulaşmış durumda Cafe Crown ve Kahve Dünyası gibi yeni zincirlerde Pazar paylarını hızla arttırmaktalar. Bu firmalar bu kadar büyürken peki bizim tatlı kültürümüzün temel taşlarından olan Bolulu Hasan Usta, Özsüt, Saray Muhallebicisi, Mado ve Güllüoğlu neler yapıyor. Özsüt ve Mado kendilerinde büyük değişimler yapmaya başladılar. Tatlının yanında pasta kahve gibi ürünlerde satılmaya başlandı. Çünkü bu kahve zincirlerinin doğmasıyla müşterilerinin azalacağı kaygısına düştüler heralde. Özsüt İzmir’de doğan ve 2007 yılında 30 milyon ciro yapıp % 30 büyüyen bir tatlıcı. Franchise sistemiyle ilerleyen firma yetkililerinin 2008 yılı içerisindeki en büyük hedeflerinin, yurt dışında mağaza açmak olduğu belirtildi. Başlangıçta sadece sütlü tatlı üretimi yapan firma, 1986 da İzmir’de ki Bonjour pastanelerini alarak pastacılık sektörüne de giriş yaptılar. Ve son olarak Davidoff Coffee ile yaptıkları anlaşmayla artık kahve zincirleri ile rekabete hazır olduklarını dile getirdiler. Mado tatlı pazarında yıllardır hatırı sayılır bir paya sahip olan bir firma. Son yıllarda yükselen kahve trendine ise İtalyan kahve firması Fillicori ile anlaşma yaparak katılmayı tercih etti. Fillicori’nin Türkiye distribütörlüğünü alan Mado, şimdi kahve­yi dondurma ile birlikte sunarak yeni bir trend yaratmayı amaçlıyor. Mado ayrıca 2008 yılı içerisinde mağaza sayısını yine franchise yöntemi ile 200 den 500 e çıkarmayı hedefliyor. Bolulu Hasan Usta ise konseptini hiç değiştirmeden yoluna devam etmeyi tercih edenlerden. Firma kendini tüm kahve ve tatlı zin­cirlerinden farklı bir yerde konumlandırıyor. Farklı bir konsept yaratan Bolulu Hasan Usta, misafirlerine yalnızca uzmanı olduğu süt tatlılarını sunuyor. Bu tatlı pazarında ki gelişmelerin hızla devam edeceği ortada. Ayrıca Starbucks ve Gloria Jean’s inde mağaza sayısını arttıracağı da gelecek planları arasında. Eğer bizim kendimize has olan fırında sütlaç, sakızlı muhallebi gibi tatlıları yemeyi tercih ediyorsak tabiî ki o zaman yerli firmaları tercih edicez.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Bence onlar kahveye odaklanmaktansa (kahve de olsun ama) sahlep falan gibi olayları revize ederek yeni menüler oluştursunlar. Farklılaşsınlar, yeni tatlar yaratsınlar ne bileyim. Kahveye zaten konumlanıldı o açıdan.