22 Mayıs 2008 Perşembe

Coca-Cola vs. Pepsi




Günümüzde sofra içecekleri arasında ki en büyük rekabet yıllardır süre gelen Coca-Cola ve Pepsi rekabetidir. Coca-Cola bu yarışta hep önde de olsa Pepsi asla takibi bırakmamıştır. Coca-Cola bu başarıyı Türkiye pazarına girerken elde etmiş olup insanlara kolanın Coca-Cola olduğunu benimsetmiştir. Günümüzde Pepsi hangi tutundurma stratejisini kullansa başarılı olamamıştır. Coca-Coca ayıcık, bardak, tabak, çanak verirken Pepsi Apple thouch vermesi bile çok işe yaramamıştır. Pepsi Beyonce’yi, Pink’i veya Beckham’ı, Tiery Henry’i oynatıp global reklamlarını Türkiye’de yayınlarken Coca-Cola ramazan reklamlarıyla Türk pazarına uygun reklamlarla satışlarını artırmıştır. Son zamanlarda pisaya çıkan ve light kola içmekten çekinen erkeklerin tercihi olan şekersiz kolaları ele adlımızda ise Pepsi Max’ın pazara daha erken girmesine rağmen Coca-Cola Zero’nun gölgesinde kalmaktan kurtulamamıştır. Pepsi reklamların da Aysun Kayacı’yla öpüşüp koklaşan erkekler kullansa da ve her yudumda onunla öpüşme şansı bulsalar da ürünün özelikleri tam anlamıyla anlatılamamıştır buna rağmen Coca-Cola’nın “iki güzel şey bir arada olur mu?” sloganıyla Zero’nun hep şekersiz olduğunu hem de bilindik kola tadında olduğunu vurgulamıştır. Yeni çıkan bu iki çeşidin kola içmeyenlerin içmeye başlamasını sağlayacağını düşünmesem de yinede başarılı girişimler olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Coca-Cola’nın ne yapsa satabileceğinden de şüpem yok.

Sonuç olarak Coca-Cola’nın Türkiye’de daha fazla satmasının sebebi geçmişte atılan sebeplere ve günümüzde atılan adımlara dayanıyor.

Hiç yorum yok: