13 Mayıs 2008 Salı

FERRARI SAYGINLIĞI


Nisan aylarında Ferrari'nin yeni CEO'su olan Amedeo Felisa, dünyada ilk kez Türk basınına konuştu ve global krizden etkilenmediklerini açıklayan Felisa, ''Türkiye'de yılda 40 Ferrari satılması lazım diye ilginç bir açıklama yapmış.Dünyanın en çok bilinen süper spor otomobil markaları arasında yer alan Ferrari'de bir süre önce küçük çaplı yönetim değişiklikleri oldu ve eski CEO Jean Todt'un yerine Amedeo Felisa geldi. Ferrari'nin çok güçlü bir marka olduğunu ve Amerika'dan başlayarak dünyayı etkisi altına alan global dalgalanmalardan etkilenmediklerini açıkladı.Tabii ki de Ferrari'nin talebe göre üretim yapma gibi bir sorunu yok, elinden geldikçe pazarın istediğinden daha az araç satıyorlar ve böylelikle krizden kaçınıyorlar. 2005 yılında Tofaş ile yaptıkları FerMas ile Türkiye pazarına resmen döndüklerini, şu anda satışların Avrupa'nın pek çok ülkesinde geride bıraktığını açıklandı ve Ferrari'nin Türkiye'de daha fazla büyüme potansiyeli olduklarınının da altını çizmişler.İlginç! Adamlar kendilerine o kadar güveniyorlar ki reklama gerek duymadıklarını zaten fazlasıyla satış yaptıklarını söylüyorlar. Geçen senelerde 4 binden fazla üretim yapmayacaklarını açıklayan Ferrari geçen yılı 6 bin 400 satışıyla kapattıklarını, gelecekte neler olacağını tam olarak göremelerinin zor olduğunu açıklamış. Adamların geçen yılki rekor rakamın, talebin ancak üçte birini oluşturduğu ve müşterilerinin ortalama 18 ay sıra beklediğini, özellikle bazı modeller için birkaç yıl bile bekledikleri oluyormuş. Buna rağmen halen Ferrari'ye talep sürekli artıyor, nasıl bir arabaysa kardeşim:) Şurdan çıkardığımız sonuç şudur; Ferrari talebe göre satış yapmıyor, amaçları çok satmak değil, markanın seçkinliğini korumak. Ayrıca reklama ihtiyaçları olmadığını söylemiştim ve şunu da ekleyeyim; Formula 1 sayesinde iki haftada bir televizyonda göründüklerini ve bunun onlara yettiğini açıklamışlar. Marka saygınlığı işte budur bence!

Hiç yorum yok: