30 Mart 2008 Pazar

LG TÜRKİYE'DE BEYAZ EŞYA PAZARINDA

Her yıl yüzde 30 büyüyen ve 300 milyon dolar ciro elde eden LG Türkiye,nisandan itibaren beyaz eşya pazarında yer alacak.Firma, pazarlama çalışmaları için 10 milyon dolarlık bütçe ayırdı.Öncelikle Türkiye'de 1984 yılından bu yana irtibat ofisi ve distribütörleri aracılığıyla faaliyet gösteren Güney Koreli LG daha çok cep telefonlarıyla, LCD ve plazma ekran televizyonları ile tanınıyor.Bu sıralar firma iddalı olduğu bir diğer alan olan Türkiye'de beyaz eşya pazarına girmeye hazırlanıyor.LG'nin beyaz eşya ürünlerinin Türkiye'de fazla tanınmamasına rağmen dünyada 2. sırayı alması,LG'nin bu işte gerçekten iddalı olduğunu gösteriyor.LG Electronics 2006'da tüm dünyada çamaşır makinesinde yüzde 11,mikrodalgada yüzde 20,buzdolabında yüzde 10 pazar payına sahip.LG'nin Pazarlama Müdürü Kubilay Gökçe Kılıç'ın açıklamasına göre kendilerinin sahip olduğu bu başarı ile beraber genç nüfusuyla beyaz eşya tüketimi açısından büyük potansiyele Türkiye'nin cesaret verdiğini söylüyor.Eğer beyaz eşya alanında kuvvetli olan LG'nin Türkiye'de olması doğru bir karar.
Son dört yıldır her yıl yüzde 30 büyüyen LG Türkiye'nin 2007 cirosunun 300 milyon dolar ve şu an LG'nin pazarları arasında en hızlı büyüyen ülkelerden birinin Türkiye olduğunun altı çiziliyor.Kılıç'ın açıklamasına göre buharla çamaşır yıkayan çamaşır makinesi,LCD'li buzdolabı gibi premium ürünlerin pazara hareket getireceğini ve pazarı hareketlendireceği açıklamaları arasında.Tabii ki de yeni ürünler pazarda rekabeti harlandırır ve bu da ürünlerde çeşitliliğe ve yeniliğe yol açar.LG'nin yeni ürünler bazında gösterdiği bu tür atılımlar Türkiye pazarı için çok verimli olur.Öncelikli hedeflerinin yaygın ürün bulunabilirliği ve algılanmasıyla beraber güçlü bir marka kimliği yaratmaya çalışacaklar.Her zaman böyle olmuştur,öncelikli hedef yüksek satış rakamlarından çok,marka kimliğini oturtmaya ve hedef kitle ile güçlü bir iletişim oluşturmaktır.Gereken bağı zaten hitap ettiğin kitleyle oluşturabildiysen ne mutlu sana ne mutlu yaptığın ciroya:)Sonuç olarak,pazarlama çalışmaları için 10 milyon dolar ayırdıkları ve Türkiye'deki hedeflerinin uzun vadeli olduğunu,yerel üretime geçilmeyeceği söyleniyor.LG'nin Türkiye'deki beyaz eşya macerasına şimdiden bol şanslar.Bakalım pazarda ne gibi hareketliliğe sebep olacaklar.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Sınıfta da konuşmuştuk gerçi, çok fazla elektroniğe konumlanmış bir şirket... Beyaz eşyada ne yaparlar söylemek zor bence.