3 Mart 2008 Pazartesi

HER ŞEY MÜŞTERİ ÇEKEBİLMEK İÇİN


Bildiğimiz üzere bu sıralarda Garanti Bankası'nın internet sitesinden 1000 YTL'lik hisse alan ya da satan müşterilerine Audi A5 kazanma şansı verdiği ve bu sayede yeni müşteriler kazanmakla birlikte işlem hacmini arttırmayı hedefliyor.Bunun için çeşitli kampanyalar düzenleyen bankalar,bonus,puan,para puan ve uçuş milinden,lüks otomobile kadar çeşitli armağan ve promosyonlar vadediyor.Başka bir örnek vermek istersek,Denizbank 6 ay taksit öteleme imkanı sunuyor.HSBC ise,Pegasus Kart ile müşterilerine 20 YTL'lik uçuş mili hediye ediyor.Garanti Bankası Şubesiz Bankacılık Birim Müdürü Barbaros Uygun,Audi A5 kampanyasına başladıkları günden bu yana işlem hacminde,işlem yapan müşteri adedinde ve pazar payında başarılı bir artış trendi yakaladıklarını belirterek ''Dört haftada işlem hacminde ve işlem adedinde yaklaşık yüzde 25'lik bir artış sağladık.'' ve diyor ki ''Türkiye'de bu alanda yüzde 25 oranındaki artış,agresif hedefleri bulunan bir bankada,aşağı yukarı 8 aylık bir hedeftir.'' diye konuştu.Pazarlama yöntemlerinin içinde en yaygın yöntemlerden biri olan promosyon,gerçekten de insanların ilgisini çeken bir hadisedir.Örnek vermek istersek Coca-Cola'da bu yolla gerçekten büyük bir müşteri kitlesine ulaşmıştır(2,5 lt Coca-Cola alana 1 adet bardak hediye).Özellikle bankalar promosyon konusunda şuanda büyük bir ilerleme kaydetti.Garanti Bankasından söz etmiştik,Denizbank 'FitKredi' ile ilk taksidi 6 ay ertelenen kredi hazırladı.Kredide düşük taksit ve taksit tutarını belirleme imkanı veriliyor.15 Mart'a kadar 100 YTL'ye bireysel emeklilik yaptıranlara 50 YTL'likbonus hediye.HSBC ise Pegasus Kart ile müşterilerine 20 YTL'lik hediye uçuş mili veriyor.Advantage Kart'a sahip olan müşterilerine ise alışverişte nakit puana ek olarak uçuş puanı kazandırıyor.Bunun yanında TEB, 'molalı kredi' ile kredi ödeme süresi boyunca gecikme faizi olmadan,ödemelere her yıl 2 ay ara verme kolaylığı sağlıyor.

3 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Güzel tespitler. Bir kaç sorum var:

1) Haydan gelen müşteri huya gider mi? Yani kampanyayla gelen müşteri kampanyasız kalınca adamı terk eder mi? Hele de alışkanlıkların bu kadar önemli olduğu bir sektörde.

2) Bankalar "devlete para sat kazan" dönemi bitince, bireysel müşteriye oynamaya başladılar, malumunuz. Bu işin karlılığı nedir sence?

3) Beklenen 2008 ekonomik krizini siz de bekliyor musunuz?

Bunlardan ne şahane midterm sorusu olur yahu :)

Özgür Pezük dedi ki...

Öncelikle hocam sorduğunuz sorular gerçekten mid-term kıvamında olmuş,teşekkür ederim:)
1)Bildiğimiz üzere kampanya dediğimiz şey insanın ilgisini çekmeye yarayan bir olgudur.Garanti Bankasından ele alalım.Kampanyasında diyor ki 1000 YTL hisse senedi alırsan ya da satarsan Audi A5 kazanma şansı elde ediceksin,eğer kişi zaten hisse senedi almak ya da satmak istiyorsa eğer bankada böyle bir avantaj verdiyse neden katılmasın ama siz diyorsunuz ki eğer kampanya kaldırılırsa,olabilir müşteri zaten bu işin kampanyasına gelmedi,sonuçta Audi A5 alma ihtiyacı da yoksa eğer kampanyanın bitmesinin pek terk ediceğini sanmıyorum.Sonuçta ben eğer kola alıyorsam ve kolada da play station kazanma şansı veriyorsa,ben play station kazanmak için kola almıyorum,kola içmek istediğim için ihtiyacım olduğu için alıyorum.Yani özetlemek istersek,kampanyalar bu tür işlerin yalnızca renkli tarafıdır,ilgi çekici tarafıdır,herşeyden önce kişilerin ihtiyaçları öncelik getirir.
2)Bu sorunun cevabını bankacılığın tanımını yaparak açıklamak istiyorum:)Bankalar insanların parasını alır ve insanlara parası üzerinden faiz verir mesela %2,bu insanlar vatandaş olsun,emekli olsun.Örnek vermek istersek bir vatandaş gidip maaşıyla bir fabrika ya da istihdam alanı yaratmayacaksa parasının bankada değerlendirmesi gerekir.Bankalarda bu yolla yatırım yapmak isteyen girişimcilere örneğin %3 lük faiz üzerinden kredi verir.Kalan %1 lik ise bankaya kalır,bankanın geliridir.Eskiden bankalar paraları vatandaştan alır,devlet dış borçlarını kapatmak suretiyle bankalardan para satın alırdı,%2,%
3 örneği gibi,bu seferde bu satıştan gene %1 lik kar yapardı.Benim görüşüm bankalar bu sıralar bankacılık esasında geri döndüler ve yatırım yapmak isteyen insan sayısıda artınca karlılık seviyesini yükseltti.Sonuçta hocam ne kadar devlete para satarsanız o kadar istihdam verimliliği düşer bence doğrusu şimdiki yapılandır.
3) Sonuçta dünyada şu an bir ekonomik durgunluk vardır ve Türkiye'de bir dünya ülkesi olduğuna göre bu krizi yaşıyacaktır,biliyorsunuz ki şuan enflasyon arttı ve işsizlik arttı ve hala artıyor,2008 krizi olacak,peki buna karşın neler yapmalıyız diye sorarsanız tasarruf etmeliyiz,giderlerimizi düşürmeliyiz,üretime ağırlık vermeliyiz.

Benimde size birkaç sorum olucak:)

1) Sizce bu beklenen 2008 ekonomik krizden Türkiye'de kimler payını alıcak?
2) Hep Türkiye'den bahsettik,eğer dünya çapında düşünürsek kriz döneminde Türkiye ekonomisinin dünyaya etkisi ne olur?

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Hmm, yani kampanyalardan yararlanan kişiler zaten var olan müşteriler diyorsun. Olabilir aslında. Yalnız eğer durum gerçekten buysa bütün bu firmalar kampanyalara boşuna yatırım yapıyorlar demektir, çünkü onların amacı yeni müşterileri firmaya çekmek. Yani en azından niyetleri bu. Ama gerçek hayatta öyle olmuyorsa, o zaman bir yerde bir yanlış var demektir, oturup düşünmek lazım (Ben bundan bir yayın mı yapsam acep?)

Sizin soruların da maaşallahı var, resmen kulağı geçtiniz.

Beklenen 2008 krizinden kim ne pay mı alacak? 2001 krizinde nemalananlar buradan da nemalanacaklar, biz de sade vatandaş olarak ağzımızın payını alacağız tabii ki :)

Türkiye'deki bir krizin dünyaya etkisini soruyorsun diye anladım, umarım doğru anlamışımdır. Bilmiyorum bence fazla bir etkisi olmaz, yani biz kendi içimizde sefil oluruz herhalde burada.

Ekonomi hocalarına sormak lazım :)