5 Mart 2008 Çarşamba

AMACIMIZ NE !?

Son yıllarda özellikle kola çevresinde bir milliyetçilik
mücadelesi gözleniyor. Mekke kola ve Zem Zem kola, bunun iki örneği. Son bir örnek de ülkemizde
yaşandı: Kola Turka. Ben bunu bi reklam anlayışı olarak görmüyorum, amaç eğer ürün satmak ise , Kola Turka
reklamları hedefini bulmuş görünüyor.Bu tip reklam ların bazı sakıncaları olduğunu düşünüyorum.Bunun adı , ürün satmak adına halkların önyargılarını sömürmek ve özellikle de nefret duygusu yaratmaktan başka bir şey değildir.En önemliside taraf olgusu yaratmaktır.Pazarlamada bir markanın başka bir markaya göre belli şeylerden dolayı avantaj sağladıklarını görebiliriz. Bu son derece doğal bir yaklaşımdır, ancak; eğer bu rant milliyetçilik üzerinden , siyasi ve etnik kimlik üzerinden yapılyorsa , bu işin arkasında farklı düşüncelerin olduğunu görmemiz gerekir.
İleride artık insanlar Kola Turka içiyorlar diye ; müslüman , Coca Cola içiyolar diye ; müslüman değil gibi belli asılsız ve çirkin kalıp lara sokmazlarsa hiç şaşırmam. Asıl amacın artık ne ol duğunu görmemiz gerektiğini düşünüyorum , asıl amacın artık bu ülkeyi bölmek olduğunu , insanların dini istismar ederek belli başlı şeylerden rant sağlıyarak iktidara geldiklerini belirtmek istiyorum. Ben bu tür kampanyaların kısa vadede başarılı gibi görünmesine rağmen , uzun vadede işe yarayacağına inanmıyorum.Hatta ters tepeceğini düşünüyorum. Kola Turka kazandığı market payını büyük bir kısmını kaybedebileceğini bile söyleyebiliriz.






Hiç yorum yok: