12 Nisan 2008 Cumartesi

Değişen Tüketici Beklentileri


Çok zengin olmanın nasıl birşey oldugunu merak etmişimdir hep. Sabah Champs Elysee'de kahvaltı edip, Floransa'da ölen yemeği Manchester'da ikindi cayı gibi devam ederdi günüm heralde. İnsanın cebiyle ilgili sorun edeceği bir derdi olmayınca sanırım hayat tarzı ve standartları ona göre değişiyor yada sınır tanımıyor. Bu düşüncenin aklıma bir perşembe okul dönüşü kırmızı ışıkta gelmeside ilginç bir tezat tabiki. Yorgun uykusuz bi sekilde okuldan dönerken sol tarafıma yanasan gürültülü tankın bir Q7 oldugunu anlamam arasında gecen 4 saniye! Gerci bu konuda algılamamı suclamıyorum zira benım camımdan sadece bir lastik gözüktüğü için kalan kısmını anlamak için başınızı biraz dışarı cıkarmanız lasım. Gerçi ne yapsanızda tamamını göremezsiniz. Peki bu koca arazi aracının sehrin göbeğinde ne işi var diye ister istemez duşunuyor insan. Bu araclar ormanı seven ,yolun bulunmadı bayırda, dagda kullanılsın diye tuketiciye sunulmuş ürünler değilmiydi? Öyleyse sehrin ortasında ev-iş iş-ev arasında günlük kullanımda ne işleri var? İşte bu noktada tüketicilerin en başta bahsetiğim zengin kesimin büyük bir etkisinin oldugunu düşünmekteyim.


Q7 , X5 , XC90 , Tuareg gibi araclar artık günlük yasantımıza girmiş durumdadır. Eskiden sadece arazilerde kullanılan bu araclar zamanla sehirlerdeki zengin kesimin küçük oyuncakları olmayı başarmışlardır. Zenginlik göstergesi olarak bilinen Mercedes, Bmw yada Audi'nin sedan sınıfında ürettikleri lüks otomobiller artık bu segmenteki insanları kesmediği bir gercektir. Buna baglı olarakta üreticiler bu yeni markete hali hazırdaki ürünlerini sunarak '' merket development'' yapmaktadırlar. Gerci hala hangi sivri zekanın Q7 gibi bir aracı piyasaya yol olmayan yerlerde kullanılsın diye süreceği konusunda endişeliyim. Kımse görünmiyeceğini bile bile bir arabaya 150 bin avro vermez. İste tam bu noktada üst gelir düzeyi olan kişilerin bunu kanıtlama arzusu baş gösteriyor. Araç ne kadar büyükse yolda o kadar dikat cekiyor, bir o kadarda fiyatları artıyor.


A sport utility vehicle, or SUV, is a passenger vehicle which combines the towing capacity of a pickup truck with the passenger-carrying space of a minivan or station wagon together with on or off road ability. Gibi bir açıklama getirilmiş internete SUVlar için. Günümüzde arazi araçları hem yol hemde yolun olmadı alanlarda kullanım kolaylıgı saglayan, bir minivan yada spor vagondaki geniş iç haçmi sunan bir ürün tüketicilere. Kullanımı sehirlere yaygınlaştıkça piyasadaki araziye yönelik araclarla spor vagon aracların satıslarınıda neredeyse bitirmiş bir ürün. Bu 2 farklı özelliği kendinde toplayarak yüksek fiyatlarıyla tüketicilerin gösteris oyuncagı olmalarıda bunun bir sonucudur.


Hedef kitlesi olarak belirledikleri segment için ürünlerde bir modifikasyon yapılması şart oldugundan SUV'ların çoğu bir üst sınıf otomobil kadar lüks ve konforludur. Kullanım alanlarındaki değişim, zengin üst kesimin bu aracları arazilerden alıp sehirlerde lüks otomobil niyetine kullanması , artan rağbet ve rekabet su an piyasa gördüğümüz bu aracları olusmasını sağlamıstır. Su anki durum itibariylede Audi Q7 en cok ilgi gören ve satışları tavan yapmıs SUV konumundadır. Yerinide kolay kolay kaptıracagını sanmıyorum.


Değisen Dünya sanırım tüketicilerin alıskanlıklarınıda farklılastırmaktadır. Firmalarda bu ihtiyacları karsılamak için ya yeni bir bir ürün geliştirmekte yada var olan ürünlerini bu yeni pazarlara yöneltmektedirler. Bununda en iyi örneği her gün yollarda gördüğümüz onlarca arazi aracıdır. İnsanların zenginliklerini göstermek için seçtikleri bu yol ile büyük araçlara olan rağbetin artması lüks sedan otomobillerin akıbetini dahada karmasıklastırmaktadır.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Bence SUVlar zenginlik göstergesi olmanın yanı sıra araba kullanmayı beceremeyen bir kısım kadınların yolda sıkıştırılmadan ya da taciz edilmeden araba kullanması amacıyla da satın alınıyor. Ben şahsen en soldan 45 ile giden bir SUVa selektör yapmam, çekinirim, tırsarım.